Teknoloji

Sosyal Medya Platformlarının Logoları Yıllar İçinde Nasıl Değişti? (Hiçbiri Twitter Değildir)

2006 yılında kurulan ve günümüzün en bilinen sosyal medya platformlarından biri olmaya devam eden Twitter artık ” heyecan ‘ dünyaya veda ediyor. Platform, yeni sahibi Elon Musk tarafından “X” olarak yeniden markalaştırılmaya başlandı.

Bu değişiklikle birlikte Twitter’ın ikonik mavi kuş logosu X ile değiştirildi. X.com alan adı da Twitter’a yönlendirilmeye başlandı. Tüm dönüşüm sürecinin yakında tamamlanması beklenirken, geçmişe biraz ışık tutalım. Bunlar o kadar temel değişiklikler değil ama başka değişiklikler de var. Büyük sosyal medya platformlarının logoları yıllar içinde nasıl değişti?

Sosyal medya platformlarının logo serüveni:

Twitter’dan başlayalım:

Evet, yanlış görmüyorsunuz. Twitter, artık halka açılmadığında ” twtta ” sözlerinden oluşan bir logosu vardı. 2006 yılında platformun lansmanı ile bu logo değişti. Kimse bu logonun varlığını görmedi.

Facebook:

Facebook ise 2005 yılında kurulduğunda o dönemin bilinen trendlerinden biri olan gradyanlara sahipti. logo basitleştirilmiş, basitleştirilmiş, basitleştirilmiş…

Instagram:

eğer instagram bu bizim listemizin yıldızı . Platform, bir fotoğraf paylaşım platformu olduğunu logosuyla da gösterdi. 2011 yılına gelindiğinde, logoda açıkça bir kamera yer aldı. 2016 yılında hafızalarımıza kazınan renk ve kamera vektörüne geçiş yapılmış ve 2022 yılında bu renkler yeniden canlandırılmıştır.

Snapchat:

Bir dönemin en büyüğü Snapchat , 2011’de dostane bir logoya sahipti. Ancak tıpkı diğer platformlar gibi 2010’ların ortalarında meçhul hayalet karakterine geçiş yaptı. 2019 yılında ise bu karakterin konturu daha da yükseltildi.

Youtube:

Logosunun defalarca değiştiğini hatırlasak da aslında çok az değişmiş gibi görünüyor değil mi? Youtube 2015 yılına kadar yepyeni parkurlarına sadık kalan , kırmızı kutunun içine kendi adına “Tube” kelimesini yerleştirdi. 2017’de bu kutuya bir oynat düğmesi geldi ve YouTube makalesi bu çerçeveden tamamen kaldırıldı.

Bonus – TikTok:

Tüm bu platformlar son zamanlarda bile değişikliğe uğrarken, en çok tanınan sosyal medya platformu TikTok2016 yılında benimsediği logoyu kullanmaya devam etmektedir. 2017 yılında bu logoya “TikTok” yazısı eklense de 2018 yılında bu yazı “Tik” ve “Tok”un birleştiği bir hale dönüşmüştür.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort