Ekonomi

Bakan Uraloğlu: Hızlı tren seferi 52 hatta ulaşacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ÖZBİR Vagon Sanayi AŞ’nin İsviçre Devlet Demiryolları için Sakarya’nın Arifiye ilçesindeki tesislerinde ürettiği yeni nesil akıllı demiryolu bakım araçlarının teslim törenine katıldı.

Uraloğlu, demiryolu sınırlarına limanlar, havalimanları ve lojistik merkezleriyle kombine taşımacılığa uygun yeni bir yaklaşımla yaklaştıklarını belirterek, “Projelerimizle demiryolu taşımacılığını sadece doğu-batı hattında değil ekonomiye de katkı sağlamayı planladık. aynı zamanda kuzey-güney kıyılarımız arasında da var. Bu kapsamda “Demiryollarına son 22 yılda 22,1 milyar dolar yatırım yaptık. Demiryollarımızın tamamını elden geçirdik, yeniledik” dedi.

Kalkınma Yolu Projesi ile hayati bir bağlantı kurulacak

Uraloğlu, 2002 yılında 10 bin 948 kilometre olan demiryolu ağını 14 bin 165 kilometreye çıkardıklarını, ülkeyi sıfırdan yüksek hızlı trenle buluşturarak 2 bin 251 kilometre yüksek hızlı tren ağı kurduklarını belirtti. , Ankara-Eskişehir, Eskişehir-İstanbul, Ankara-Konya, Konya-Karaman ve Ankara-Sivas hızlı tren hatlarını hizmete açtıklarını hatırlattı.

Son dönemde gündeme gelen “Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı”nın avan proje çalışmalarını tamamladıklarını belirten Uraloğlu, şöyle devam etti:

“Süper hızlı tren sınırımızın güzergah uzunluğu 344 kilometre olacak. Saatte 350 kilometre hıza ulaşacak trenlerimizle İstanbul-Ankara arası seyahat süresini 80 dakika olarak planlıyoruz. Burada sadece Yeni sistemden, hızdan ve zamandan tasarruf edeceğiz ama inşallah saatte 350 kilometre hıza ulaşabilen teknolojiyi de ülkemize kazandıracağız” dedi. Gebze’den Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçerek İstanbul Havalimanı’na ve son olarak Çatalca’ya ulaşacak Kuzey Marmara Yüksek Hızlı Tren Hattı projemizin de planlamasını tamamladık. 2053 Ulaştırma ve Lojistik Master Planı ve Yol Haritası ile Ankara’dan Ankara’ya hızlı tren hizmeti alan il sayısını belirledik. “İzmir, Mersin-Adana-Gaziantep, Halkalı-Kapıkule gibi hızlı tren projelerimizin tamamını tamamladığımızda 52’ye ulaşacağız. Demiryolu sınır uzunluğumuzu da 28 bin 590 kilometreye çıkaracağız.”

Uraloğlu, “Türkiye’nin uluslararası arenadaki en önemli projelerinden biri olan Kalkınma Yolu Projesi ile Hindistan, Doğu Asya ve Basra Körfezi ülkelerinden Irak’ın güneyinde inşa edilen Fav Limanı’na gelen kargolar Türkiye’ye taşınacak. 1200 kilometrelik iki yönlü bir otoyol ve demiryolu inşa etmek. Bunu teslim etmeyi planladıklarını açıklayarak, “Buradan ulusal ağımıza bağlayacağız ve diğer ülkelerle limanlarımıza ve sınır geçişlerimize ulaşım sağlayacağız. Böylece Güney Asya ve Orta Doğu’yu yeni bir rota üzerinden Avrupa, Kafkaslar ve Kuzey Afrika’ya bağlayacağız. Bu projenin hayata geçmesiyle bölgemiz için kuzey-güney yönünde hayati bir bağlantı daha kuracağız. Bu koridorun ülkemizden Avrupa’ya demiryolu geçişi 2 bin 88 kilometre olacak. Önemli bir kısmı halen faaliyette olan güzergahın 130 kilometresini yeniden inşa edeceğiz” dedi.

Yerli ve milli elektrikli tren seti üretiminde 2030 hedefi

Bakan Uraloğlu, uluslararası standartlarda yeni nesil lokomotifler, dizel ve elektrikli tren setleri, yolcu ve yük vagonları üreterek TÜRASAŞ’ı Orta Doğu’nun en büyük raylı sistem araç üreticilerinden biri haline getirdiklerini belirterek; çekiş konvertörü ve motoru; Dizel motorlar, tren kontrol yönetim sistemleri gibi ana, kritik ve alt ürünleri ürettiklerini belirtti.

Cumhuriyetin 100’üncü yılında ilk milli elektrikli tren setlerinin hizmete açıldığını, yüzde 70 yerli üretimle üretilen sürücüsüz milli metro aracının raylara konulduğunu, ilk yerli ve milli metro sinyalizasyon sistemlerini kullanmaya başladıklarını ifade eden Dr. Uraloğlu, “Ülkemiz ‘Yeni Sakarya’ dediğimiz saatte 160 kilometre hıza sahip. İlk milli ve yerli elektrikli tren seti projemizde 2 adet prototip seti tamamlayarak hizmete aldık. Seri üretime başladık. Bu tren setlerinin sayısını 2030 yılına kadar 56’ya çıkarmayı planlıyoruz. Saatte 225 kilometre hıza sahip Milli Elektrikli Yüksek Hızlı Tren Seti Projesinde de tasarım çalışmaları tamamlandı. sahne. Prototip üretimini 2024 yılında tamamlamayı planlıyoruz” dedi.

Uraloğlu, “Eskişehir 5000 Milli Elektrikli Ana Hat Lokomotif Projesi”nde prototipin üretimini tamamlayarak raylara koyduklarını, “Milli Banliyö Tren Seti” prototip aracının üretimine yönelik çalışmaların ise sürdüğünü ifade etti. Milli tren vizyonu, cer motoru, cer konvertörü ve tren kumandası milli banliyö ve hızlı tren projesinde yer alıyor. Yazılımı TÜBİTAK RUTE ve TÜRASAŞ markasıyla geliştirdiklerini söyledi.

Türkler projeleriyle dünyada marka yaratıyor

Kayseri’de faaliyet gösteren ASPİLSAN’ın yüzde 51 yerli üretim oranıyla ürettiği birincil ihtiyaç akülerine sahip metro araçlarını da kullanacaklarını belirten Uraloğlu, Türk şirketlerinin hayata geçirdikleri projelerle tüm dünyada marka yaratmaya devam ettiğini vurguladı.

Bu kapsamda Bakan Uraloğlu, “Gaziray Milli Banliyö Projesi” için döşeme sistemi, yan duvar kaplamaları, şoför masası, alt ve üst etekler ile buji kontak elemanlarının imalatının ÖZBİR tarafından gerçekleştirildiğini belirterek, şöyle konuştu:

“Milli elektrikli tren seti projemiz için makinist masası ve üst etek üretimi yapan ÖZBİR, bu projelerde değerli paydaşlarımızdan biri olmuştur. Ayrıca demiryolu sektöründe edindiği tecrübe ile ülkemize büyük katkılar sağlamıştır. 17 yıldır 6 farklı ülkede tamamladıkları çalışmalarla İsviçre Devlet Demiryolları için üretecekleri 8 yeni nesil katener limit montaj ve demontaj aracı projeleriyle ülkemize toplam 7 milyon euro katma değer sağlayacaklar ve 28 adet vinçli yol bakım aracı. Bu projelerin yanı sıra Alman Devlet Demiryolları için 5 milyon euro maliyetle hibrit yol bakım kabinleri üretecekler ve İsviçreli Müller Technologies firmasına da tasarım ve üretim yapacaklar. ” montajının tamamı Özbir Vagon tarafından yapılan 1,5 milyon euroluk hibrit lokomotif kabini gibi yüksek maliyetli işler. Hem demiryolu sanayimizin hem de ülke ekonomimizin gelişimine yaptıkları katkılardan dolayı kendilerini tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu